snakkede lige

med min kæreste. hun havde haft den dejligst weekend med et par veninder i solen i aarhus. de havde drukket og spist og sovet og var stået op og havde spist og drukket og snakket og var faret vild og spurgt en taxachauffør om det var ok at drenge og piger og piger og piger og drenge og drenge kyssede i hans taxa, så var de kommet tilbage og nogen havde sat musik på og de havde danset indtil underboen kom op. det lød som en virkelig dejlig weekend. så sagde jeg en masse ævl om litteratur og nogle overvejelser jeg havde gjort mig og nogle gange skal jeg holde min kæft.

+

er kommet til at lave en plet i mit eks. af rasmus hallings nye fine digtsamling ‘mörkhall’ og det irriterer mig, en chokoladeplet tror jeg det er. nu hænger det ved den bog, at den har en chokoladeplet på side 13. det ændrer ved læsningen, det at jeg, når jeg læser i den, også skal bruge energi på at abstrahere fra det, at jeg har sat en plet i den med min chokoladefinger, især når jeg læse på side 12 og 13. så forsøger jeg at holde min tommelfinger over pletten, så jeg snyder mig selv. det er dumt at irriterer sig over sådan en lille plet, det er jo ikke fordi den dækker over skriften eller på nogen måde er voldsom. og jeg har prøvet den slags før: der går ikke så lang tid før den plet bare er en del af hvordan den bog ser ud. for en bog er osse et brugsobjekt og brug efterlader spor og det er noget af det fantastiske ved bøger; at de med tiden bærer flere og flere fortællinger med sig rundt fra reol til reol og ned i tasker og op igen og blir glemt udenfor i solen og vinden regnen jorden osv.

 

+

 

nu er det alvor: nu skal jeg i seng, kl. er 04:14. måske lige en smøg og så læse lidt i trevor ravenscrofts helt udknaldede bog ‘skæbnespydet’ som handler om det spyd som stak jesus mellem ribbenene da han hang på korset, og om naziokkultisme og reinkarnation og kosmisk kamp. men så heller ikke mere.    

Leave a Reply

