Nu går det helt amok

pludselig var det ikke indisk violinmusik mere, men tablas og jødeharpe (mærkeligt at skrive jøde- når musikken er indisk, fra Rajasthan – hvad hedder en jødeharpe på hindi?) og vokal i vildt tempo som løb de om kap men lige hurtigt, som løb de sammen om kap mod noget andet, mod et eller andet, bare et eller andet eller bare løb. Det er mørk nat udenfor og gardinerne er trukket for. Det er mig som har trukket dem for. Har lyst til at rejse igen. Jo mere jeg rejser jo mere vil jeg rejse mere.

ogoggogg

+

Klokken er o1:02 og gogogogoog go ogogjeg er slet ikke træt, jeg skal til supervisionsmøde på arbejdet i morgen,

Vi gik rundt om søerne  og mødte D. som undskyldte sin jakke, at den var for stor, det var noget med den anden, den var til vask eller et eller andet, hun beklagede virkelig den jakke hun havde på, man kunne helt få medlidenhed med den, lille for store jakke. Hvor havde hun overhovedet den fra? Men godt hun havde den, tænker jeg,

Jeg blev svimmel af at gå og skue udover vandet som ligger så højt, som lader til at ligge så højt, og vinden som stod skævt ind i forhold til kanten, så vandets bølger og andre bevægelser lavede rod i min hjerne, fornemmelsen for den retning jeg bevægede mig i og jeg var nødt til at kigge ned på jorden, på mine fødder som gik på jorden.

Der var ænder og svaner som dykkede og spiste og bare lå og vuggede, sad på kanten og var levende.

Leave a Reply

