Duerne på ledningerne udenfor vinduet i Amritsar det første hotel i den hellige zone intet rusmiddel måtte indtages der jeg røg på altanen

besmittede bogen (sikhernes hellige) rundt om hjørnet   vi så den blive lagt i  seng på TV   kurrendeDet var forår var det. Nej, sommer, brændende varmt. Hvilket klaver, hvilken sang? Jeg sover ikke. Sommetider gør jeg.    Det er jo ikke fordi det   er første gang    jeg har set    en due   men her   due    findes du også her     senere    efter et uvejr   som   virkelig gav  mig fornemmelsen   af at være i en ørken   indkredset     i en oase     af jeg ved det stadig ikke   hvad jeg skal kalde det   liv    alt kan ske   for hurtigt   man når kun at    få et glimt   af noget her    der     så jeg en satellit    som var det den første   jeg nogensinde så   glide henover himlen   det lille øje   som ser alt og  ingenting   har jeg set så mange gange   før   men dér   var det første gang  var det    som første gang    mens regnen gled af palmebladene   jeg var ikke hjemme     og jeg var uden humør   hvis man kan være uden humør

vi sov godt

vi sov altid godt

det er meget nødvendigt med søvn

jeg vil gerne tilbage igen

hvad jeg hedder hvor skulle jeg vide det fra

Leave a Reply

