Jeg nej hej jeg hvad var jeg at sige vi ridder på ryggen

 af en inder ja  ned   gennem Varanasis gader        brusende gader   stinkende gader   vi ser en ged!    den pisser!      den pisser!    og trafikken går i stå     politi med blodrøde øjne tæsker knuden i stumper og stykker    stumper og stykker    i alle retninger   flygtende fra   kniplerne    der sidder vi ved den hvide elefant og   drikker rigeligt med   vand    tempellamperne   snurrer    de spinder   støvskyer    bjerge  af tømmer til de døde de døde de døde døende kravlende omkring i gaderne  et rådnende lig   og træerne gror overmalede   grønne   røde  violette   der sad     en vismand   engang    engang    hvornår  engang   på hvilket bibliotek hvilket arkiv ligger inde med den information    som mine hjerneceller kræver!   jeg vil se noget dokumentation     hvor fanden er jeg   bygningerne vælter  forvitrer i mig     jeg så en satellit i stjernevrimlen over Amritsar en nat efter et tordenvejr  (og kun et halvt år senere i Irland reflekteredes solens lys fra en anden satellit direkte ned på mig    er du klar over hvor sjældent det er    hvor sjældent det sker     men det er en anden historie  en helt anden historie  ja   jaja   men  jaja)     floden strømmer    og i floden     flyder lig      jeg brænder   tændstik efter tændstik     Tordenskjolds små stænger    for at få ild på min cigaret     som går ud og går ud

Leave a Reply

