der er en flod i floden får vi fortalt og vi fornemmer at det er sandt /

men hvad skal man sige når man ser / når man ser noget man ikke kan se /  hvordan skal jeg formulere det / ved det ikke / der er ikke megen hjælp at hente når man står så helt alene selv om man er to / min far er død men det ved du jo og jeg savner ham / det er som det er /  der er meget jeg gerne ville have vist ham og fortalt ham og hørt ham sige / snakket med ham om / og alligevel stopper samtalen aldrig helt / min far har fortalt mig meget / også efter hans død / hans gamle bøger fra studietiden / de manisk understregede sætninger / om jura noterne som truer med at overtage det hele / som om han forsøgte at skrive det hele om til et sprog / han bedre kunne forstå alle de ting jeg finder i skuffer og på hylder / i erindringen nedsunket fossileret i hjernemassen et sted og som jeg uventet støder tåen imod / en bemærkning som pludselig står klart frem i lyset / et tic noget jeg aldrig helt havde forstået / hvorfor han altid pillede sig i næsen med tommelfingeren lige inden / han drejede ind i indkørslen

Leave a Reply

